معـبری بهـ آسـمان

معـبری بهـ آسـمان

چفـیه ام کـو ؟!
چه کسی بـود صـدا زد: هیـهات!!
عشـق مـن کـو؟!
مهـربان مونـس شـب تـا سحـرگاهـم کـو؟!
چفـیه ی شـاهد اشـکم بـه کـجاسـت ؟!
مـن چـرا وا مـاندم؟!
مـاَمن ایـن دل طـوفان زده ی بی سـاحل کـو؟!
ای سحـرگاه!!
تـو را جان شمیم نرگس , چفـیه ی منتظـر صبح کجاست ؟!
تـربت کـرب و بـلا!!
تـو بگـو چفـیه ی سـجاده چـه شـد؟
ای مفـاتیـح !!
بگـو همـدم دیـریـنه ی نجـوایت کـو؟!
آی مـردم , بـه خـدا می مـیرم !!
مـرگ بی چفـیه ! خـدایـا هیـهات!!
چفـیه ام را بـه دلـم باز دهـید .
عهـد مـا , عهـد وفـا بـود و صـفا بـود و ابـد!!
گـرچـه مـن بـد کـردم ولی ای چفـیه!
بـدان بی تـو دلـم می مـیرد!!

****************************

لحظـه هـایـتان لبــریز از نـور هـادی(ع)

****************************

پـــــــروردگـــــــــارا !!!
درود بـــفــرســتــــــ بــَــــر
عــــلـــی بـــن مـــــــحـمّــــــد
حضــــرت امــــامـ علــــی النــقّـــی
امــــــامـ هـــــادی عـــلیـهــ الســــلامـ
جــانـشـــین اوصـــیای پیـــــغمـبـــر
پیــشــــوای اهــــل تقـــــــوی
خلفــــ صــالح امـامـان دیــن
و حجـّـت تمـــام خــلق

چه کسی عروسک‌های خیابانی را کوک می‌کند؟!

سه شنبه, ۱۴ دی ۱۳۹۵، ۰۲:۰۶ ب.ظ

سبک پوشش، مد لباس و حجاب طی سال های اخیر در ایران تبدیل به یک معضل اساسی شده است. ظرف دو دهه اخیر بسیاری از مسئولین و نهادهای های گوناگون در این مورد هشدارهای اساسی داده و جمع کثیری از متخصصان فرهنگی_مذهبی در این خصوص ابراز نگرانی کرده اند.

اخطارها، نگرانی ها و برگزاری همایش ها و جلسات در مورد مسئله حجاب و پوشش بارها و بارها مورد توجه قرار گرفته اما آنچه در این میان مورد غفلت و بی توجهی مسئولین مربوطه واقع شده، دو قطعه اصلی این پازل یعنی واکاوای ریشه ای علل بروز این ناهجاری ها و راه حل های اساسی و دقیق برای درمان آن است. متاسفانه تا کنون همایش ها و جلسات زیادی در این خصوص برگزار شده و هر بار با پیشنهادهای غیر کارشناسانه و ابتدایی سعی در حل این بحران به صورت مقطعی شده است.

با یک نگاه کلی به وضیعیت پوشش در کشور این سوال ها مطرح است که پس از گذشت سه دهه از پیروزی انقلاب و تشکیل نظام مقدس جمهوری اسلامی چه عواملی سبب شده که وضعیت حجاب در جامعه با یک عقب نشینی و پس رفت غیر قابل انکار و بسیار عمیق مواجه شود؟! چه کسانی مسئول پاسخ گویی و حل این بحران هستند؟! چرا در نظام اسلامی مهم ترین رکن اساسی حکومت که جامعه است اینقدر مورد غفلت واقع شده است؟!

در رابطه با مسئله حجاب و پوشش پس از موضوعیت داشتن میزان دینداری با مسئله مد، مجراهای اشاعه مد و تولیدکنندگان کالاهای مد مواجه هستیم. وارد کنندگان پوشاک که بخش اعظم آن را قاچاق چیان تشکیل می دهند در این خصوص مهم ترین عوامل بسترساز برای اشاعه سبک پوشش های خاص در کشور هستند. این وارد کنندگان نیز بر اساس تولیدات و مد خارجی و در نهایت تصمیم عناصر خارجی انواع خاص پوشش را در حجم وسیع وارد کشور می کنند.

البته این تصور که انتخاب نوع پوشش وارداتی تنها بر اساس مدهای خارجی اتفاق می افتد کاملا غلط است؛ چرا که در بسیاری از موارد مدهای داخلی ما (مدهای منطبق بر واردات پوشاک) با مدهای پوششی در کشورهای خارجی مطابقت ندارد و به عبارت دقیق تر برخی از انواع پوشاک در تعداد بسیار بالا تنها برای داخل ایران و ایجاد موج های جدید پوششی تولید و به تاجران پوشاک و قاچاقچیان پوشاک فروخته می شود.

پوشش شلوراهای لی، شلوارهای بگی، ساپورت، شلوارهای برمودا (شلوارهای کوتاه)، شلوارها و لباس های پاره، کیف و کفش های ورنی (براق) و... از جمله مواردی است که به تبعیت از مد خارجی و با کمک واردکنندگان پوشاک در ایران تبدیل به سبک پوشش بخش وسیعی از جامعه شده اند.

روند مد در ایران هر روز گرایش بیشتری به سمت برهنگی و جلب توجه دارد. این روزها نیز پوشش های چسبان با رنگ های فوق العاده جیغ موسوم به رنگ های شبرنگ ویترین فروشگاه های عرضه پوشاک را پر کرده اند. این ملزومات پوششی رنگی که به شدت در سطح جامعه جلب توجه می کند، امروزه از روسری تا مانتو، شلوار، کیف، کفش، ساعت و حتی عینک را نیز شامل می شود. ملزومات پوششی شبرنگ علاوه بر تبلیغات آزادانه در سطح اینترنت به راحتی در فروشگاه های سطح شهر نیز موجود است و هیچ اقدام عملی مناسبی برای جمع آوری و یا ممنوعیت فروش آن ها از سوی مسئولین مربوطه در تعزیرات صورت نگرفته است.

تبلیغات اینترنتی برای فروش لباس های نامناسب چسبان و تحریک کننده به آسانی و با عناوینی کاملا بی شرمانه در سطح فضای مجازی موجود است و متاسفانه هیچ اقدام بازدارنده ای از سوی پلیس فتا برای برخورد با این قبیل تحرکات صورت نگرفته است.

مدهای پوششی در ایران همچنین نشات گرفته از تولیدات داخلی و نوع پوشش سلبریتی‌ها است. بسیاری از شخصیت های هنری و ورزشی محبوب در ایران به تقلید از سبک زندگی غربی پوشش های ویژه و سفارشی خود را استفاده می کنند؛ از این رو طراحی و تولید لباس سفارشی برای سلبریتی ها تبدیل به یک حرفه پردرآمد در ایران شده است. تبلیغ برای این طراحان از سوی مشتری های بازیگر نیز به تازگی تبدیل به بازارگرمی های جدید شده است. برای نمونه یکی از بازیگرهای معروف زن در کنار اداره یک مرکز زیبایی و استفاده از شهرت خود برای کسب درآمد و انجام تبلیغات فراوان برای این مرکز در شبکه های اجتماعی، اقدام به تبلیغ تولیدات یک طراح لباس که برای برخی از بازیگران ایرانی لباس سفارشی طراحی و تولید می کند کرده است.

جشنواره های داخلی مربوط به سینما که عملا به شوی لباس و مد تبدیل شده اند از یک سو و انتشار تصاویر پوشش های خاص بازیگران توسط خودشان در شبکه های اجتماعی مجازی از سوی دیگر محل هایی برای الگوسازی این سلبریتی ها برای آحاد جامعه شده است.

جشنواره فجر، جشن سالیانه حافظ، بازارچه های خیریه و... که برگزاری هر کدام شان خوراک چند ماه سایت های اشاعه مد پوششی را فراهم می کند و تصاویر سلبریتی های حاضر در آن ها تبدیل به پر بازدیدترین تصاویر می شوند؛ متاسفانه در رابطه با پوشش های نامناسب بازیگران و ورزشکاران ایرانی در محافل عمومی و تاثیر بسیار زیاد آن ها بر اقشار مختلف مردم همانند سایر عوامل تاثیر گذار بر نوع پوشش و میزان حجاب در کف جامعه هیچ اقدام بازدارنده مناسبی از سوی مسئولین مربوطه انجام نگرفته است.

نظرات  (۳)

۱۵ دی ۹۵ ، ۰۸:۱۸ قرارگاه شهید علیرضا حجتی(خادم الشهدا)
#به_دخترم_دروغ_نگویید
نگویید من به سفر رفته ام
نگویید از سفر باز خواهم گشت
نگویید زیباترین هدیه را برایش به ارمغان خواهم آورد
به دخترم واقعیت را بگویید،
بگویید بخاطر...
ادامه رو تشریف بیارید قرارگاه...

سلام ونور...
به قرارگاه آسمونیمون دعوتید...
این دعوتنامه ای از طرف شهداست...
در پناه خدا زهرایی بمانید.
التماس دعای فرج و عاقبت بخیری با شهادت... 
۱۷ دی ۹۵ ، ۱۸:۴۶ قرارگاه آسمانی شهیدعلیرضاحجتی(خادم الشهدا)
جمعه ها شرح دلم یک غزل کوتاه است
که ردیفش همه "دلتنگ تو ام" می آیــد...

سلامتی و تعجیل در امر فرج صلوات
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

سلام ونور...
در پناه خدا زهرایی بمانید..
۲۷ دی ۹۵ ، ۱۸:۳۷ قرارگاه آسمانی شهیدعلیرضاحجتی(خادم الشهدا)
وقتی دشمن عقب نشست. من رفتم سنگر فرماندهی. آقای امینی انجا نبودند.از بچه ها پرسیدم : " از نیروها شهید هم داشتیم؟ " گفتند : سه نفر شهید داشتیم، شهید ستار جوانبخت . شهید احمد بوداقی . " که سومی را اظهار نکردند.
گفتم نفر سوم؟
گفتند:....
ادامه رو تشریف بیارید قرارگاه..

سلام ونور..
به قرارگاه آسمونیمون دعوتید.
این دعوتنامه ای از طرف شهداست..
ان شاءالله مشهدالرضا نایب الزیاره ام..
در پناه خدا زهرایی بمانید...
التماس دعای فرج و عاقبت بخیری با شهادت..  
پاسخ:
علیکم السلام

لحظه هایتان مهدی(عج)پسند

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی